Goedkoop en gezond eten? 29 unieke tips voor jou!

Met deze tips gaat het jou lukken

Gemiddelde leestijd: 30 minuten

Wil jij goedkoop en gezond eten?
Dan is het goed dat je hier terecht bent gekomen!

Misschien heb jij wel niet zoveel geld te besteden.
En zoals jij en ik allemaal weten; gezond eten is nu eenmaal duurder dan ongezond eten.

Een broodje hamburger is goedkoper dan een broodje zalm.
Op deze pagina neem ik jou mee in hoe jij goedkoop en gezond eten kunt.

Ik vertel je wat je daarvoor het beste kunt doen en kan jou helpen met een aantal praktische tips.
Lees snel verder!

Inhoudsopgave

Is goedkoop en gezond eten mogelijk?

Logisch dat jij jezelf afvraagt of het wel mogelijk is om goedkoop en gezond te eten.
Want zoals de meeste mensen wel weten; gezond eten is vaak duurder dan ongezond eten.

ZOalng je dit denkt is de kans groter dat jij kiest voor ongezond eten als je minder geld te besteden hebt.
Nadat je de tips hieronder hebt gelezen ga je hier heel anders tegenaan kijken!

Het is wel degelijk mogelijk om goedkoop én gezond te eten.
Hieronder vind je 29 tips die daarbij helpen.

Het is natuurlijk onzin om al deze tips toe te gaan passen.
er vooral de tips uit die het beste bij jou passen en die het beste voor jou voelen.

Ik zou het supergaaf vinden als jij jou eigen tips met ons deelt onder dit artikel!
Veel leesplezier.

1. Heb een plan

Een plan hebben met jouw koopgedrag is het allerbelangrijkste.
Het is de basis; het is een mindset.

Maak een eetplanning per week en sla het eten dat jij nodig hebt in.
Leg het in de vriezer bij jou thuis in plaats van dat je het telkens uit de vriezer in de winkel moet halen.

Een plan voorkomt dat je te vaak voor kleine zaken naar de winkels gaat met het risico dat je meer meeneemt dan nodig is.
Maak verder gezonde tussendoortjes en sla deze ook op voor als de lekkere trek zijn intrede doet!

Schrijf je plan op waardoor je per week merkt dat je eigenlijk telkens dezelfde dingen aanschaft (die je echt nodig hebt).
Dat scheelt ook nog eens veel tijd!

Een plan kun je pas maken als je weet wat je wil eten; begin dat dus voor jezelf op te schrijven.
In een van mijn andere tips komt meer terug over hoe jij dit plan het beste kunt maken.

2. Bereid je eigen lunch

Wen jezelf eraan om je eigen lunch te maken.
Gebruik restjes van de avond ervoor.

Wat eet je graag in de middag? Koop dat groot in (in de aanbieding) en zorg dat je voor minimaal 3 dagen lunch in huis hebt.
Interactief met je maaltijden bezig zijn zorgt ervoor dat je je eten en jouw eetmomenten (maak daar rustmomenten van!) meer gaat waarderen.

Wat dat betreft kunnen we ook veel leren van de geschiedenis van ons eten.
Lees dat artikel ook eens door als je tijd hebt voor interessante inzichten!

Gebruik sowieso alle restjes als lunch, maar vrees ook niet om de keuken in de duiken om je lunch voor de volgende dag of de komende week te proppen. Scheelt een hoop geld, en je kunt er meteen voor zorgen dat je je portie vitaminen binnenkrijgt.

3. Neem contant geld mee naar de supermarkt

Jouw pinpas zorgt ervoor dat je die extra uitgaven in de supermarkt niet merkt en voelt.
Wist jij dat consumenten meer zijn gaan uitgeven vanaf het moment dat de pinpas zijn intrede deed?

Dat geld zeker voor het inkopen van voedsel.
Neem dus contact geld mee naar de supermarkt.

Je gaat merken dat je minder snel extra dingen koopt.

”Stel voor jezelf een limiet vast wat jij wilt uitgeven aan eten per week en per maand. Je bent op deze manier veel bewuster met jouw uitgaven voor het eten bezig!”

Jan

4. Eet vaker peulvruchten

Peulvruchten zijn voedzaam, gezond, goedkoop en ondergewaardeerd!
Denk bij gezonde peulvruchten bijvoorbeeld aan:

  • Linzen
  • Kikkererwten
  • Kidneybonen
  • Witte bonen
  • Sojabonen

Wist jij dat peulvruchten tot de goedkoopste voedingsproducten van de supermarkt horen!?
Ze bevatten relatief veel eitwitten, vezelf en vitaminen.

Daar komt bij dat peulvruchten weinig calorieën bevatten waardoor ze uitstekend geschikt zijn in een caloriearm dieet.
Inslaan die peulvruchten dus als jij goedkoop en gezond eten wilt!

5. Eet minder vis en vlees

Vlees en vis zijn relatief dure producten.
Een van de duurste die in jouw winkelmand liggen.

Met name (bewerkt) vlees kan vaak wat minder.
Ook iedere dag vis eten is niet perse nodig.

Probeer eens wat vaker vegetarisch te eten of helemaal zonder vlees of vis te eten.
Je zult merken dat er hele lekkere en gezonde vleesvervangers beschikbaar zijn!

Denk aan sojaproducten, peulvruchten of vega vlees.
Als jij gezond en goedkoop wilt eten is hier winst te halen zonder afbreuk te doen aan jouw gezondheid!

6. Koop minder voorverpakte producten

Zelf realiseerde ik het me nooit omdat ik er gewoon niet over nadacht, maar; voorverpakte producten zijn (natuurlijk) duurder dan niet-voorverpakte!
Dus die voorgesneden champignons kopen is handig, maar wel duurder dan de hele variant.

Zo zijn er nog tal van andere voorbeelden te bedenken van voorverpakte producten.
Ga meer tijd besteden aan je eten.

Het is het waard.
Het bepaald hoe jij je voelt en heeft invloed op de kwaliteit van jouw leven.

”Offer de tijd die jij besteedt aan het snijden of bereiden van volledige producten met liefde op. Op deze manier ga jij een hele andere relatie aan met jouw eten en zal jouw lichaam jou dat terugbetalen in de vorm van energie en levenslust!”

Jan

7. Maak een eetschema voor de hele week

Maak een eetschema voor de hele week.
Is dat saai? Nee..

Je kunt de dagen telkens verwisselen en het betekend niet dat je iedere week hetzelfde eet!
Zorg dat je voldoende inspiratie hebt om gevarieerd te eten; bijvoorbeeld door de Afslank Receptenbijbel aan te schaffen!

Gebruik de restjes voor de ene dag; voor de start van de andere dag.
Dit kun je pas goed plannen als je van tevoren weet wat je gaat eten!

Je voorkomt op die manier dat je eten moet weggooien; want HOE zonde is dat als je goedkoop wilt eten..
Zorg dat je jouw eetschema in het zicht hangt omdat je op die manier herinnert wordt aan jouw plannen!

8. Koop vaker bevroren groenten en fruit

Eerder vertelde ik al dat het bij een goedkoop en gezonde eetpatroon past als jij één keer per week naar de supermarkt gaat.
Dat kan alleen als je een lijstje mkeeneemt en goed plant; anders vergeet je de helft (ik wel tenminste 😉 )

Als je dit doet is de kans groot dat jouw groenten en fruit al niet goed meer zijn aan het einde van de week.
Koop jouw groenten en fruit dus bevroren in!

Zo voorkom je dat de kwaliteit achteruit gaat, en het is nog goedkoper ook!
Bevroren producten zijn meestal goedkoper dan niet-bevroren producten.

Denk bijvoorbeeld aan bosbessen of avocado’s.
Daarbij kun je ze bevroren ook veel langer bewaren waardoor het risico dat je ze bedorven of beschimmeld weg moet gooien veel kleiner is!

Diepvriesproducten zijn niet minder gezond dan verse producten!

9. Vertrek niet met honger naar de supermarkt

Vertrek nooit met honger naar de supermarkt.
Deze tip is logisch en ik denk dat jij hem dan ook wel kent.

Maar hij is te belangrijk om niet te benoemen!
Je merkt het bij jezelf (ik wel tenminste) dat als je met trek naar de supermarkt gaat; je veel meer geneigd bent om inkopen te doen die niet nodig zijn.

Dit voorkomt je ook door jezelf strak aan je boodschappenlijstje te houden; maar goed..
Jij en ik blijven mensen, en een hongergevoel doet vreemde dingen met ons!

Verleidingen in supermarkten zijn groot en winkels prikkelen bewust jouw koopgedrag.
Nog even iets lekkers bij de kassa, of een aanbieding die je niet kunt afslaan zijn daarvan zomaar 2 voorbeelden.

Toch trek als je naar de supermarkt moet?
Neem dan een gezonde snack zodat jouw hongergevoel verdwijnt!

10. Maak altijd een boodschappenlijstje

Een boodschappenlijstje helpt jou om je aan het plan te houden dat jij met jezelf maakt (tip 1).
Het helpt je om te vallen voor die verleidingen die jij zeker gaat tegenkomen in de supermarkt.

Wij mensen vinden het fijn om ons aan lijstjes en afspraken te houden.
Laat dit principe dus in jouw voordeel werken en maak altijd een boodschappenlijstje waar jij jezelf aan houdt.

Je zult merken dat dat jou een fijn gevoel geeft.
Het zorgt voor een gevoel van controle over jezelf.

Impulsen bepalen niet jouw gedrag, maar jij bent sterk genoeg om jouw koopgedrag in de hand te hebben en houden!
Goedkoop en gezond eten is iets dat jij enorm kunt beïnvloeden door gebruik te maken van deze kracht.

11. Kook (en eet) thuis

Hoe vaak eet jij buiten de deur?
Langs de weg bijvoorbeeld?

Thuis koken is veel goedkoper dan uit eten gaan zoals je zult begrijpen.
Gemiddeld kun je thuis voor 5 mensen eten maken van een bedrag dat je in je eentje zou spenderen als je buiten de deur eet.

Neem jouw eetgedrag buiten de deur dus eens onder de loop.
Maak van het eten en koken thuis een gezellig bezigheid door vaker met vrienden en familie te gaan koken!

12. Kook grote(re) porties en gebruik de restjes op een ander moment

Waarschijnlijk hoor of denk jij dit ook regelmatig: ‘Ik vind het zonde om voor mij alleen te koken’.
Koken kost tijd, energie en achteraf moet je vaak veel opruimen en afwassen.

Wees dus efficient en effectief door grote porties in een keer te koken!
Eet er 2 dagen van en doe de rest in porties in de vriezer.

In de vriezer blijft het eten heerlijk en op die manier kun je ook als je een keer weinig tijd hebt kiezen voor goedkoop en gezond eten.
De restjes die je overhoudt kun je verwerken in de soep of je kunt ze bewaren voor een andere maaltijd!

13. Koop onbewerkte voedingsmiddelen

Onbewerkte voedingsmiddelen zijn bijna altijd goedkoper dan bewerkte.
Dat is logisch omdat de bewerking ook betaald moet worden.

Koop dus vaker onbewerkte voedingsmiddelen zoals onbewerkte granen, rijst en groenten.
Alles dat extra behandelingen heeft ondergaan (snijden, in porties verdelen, sorteren) is duurder dan producten die deze bewerking niet hebben ondergaan.

Winkels en supermarkten spelen handig in op de gemakzucht van ons mensen.
Wij willen snel eten en zoals wij zeggen ‘gemak dient de mens’.

Maar gemak heeft dus een prijs waar jij heel makkelijk op kunt besparen!
Koop dus bijvoorbeeld in plaats van geraspte kaas, een heel blok kaas en rasp zelf!

Goedkoop en gezond eten

14. Koop huismerken

Huismerken zijn bijna altijd goedkoper dan de merkproducten.
Ze doen vaak niet onder qua smaak en vaak kopen jij en ik uit gewoonte een merkproduct.

Probeer het huismerk eens!
Ook de huismerken moeten voldoen aan de regels die gelden voor voedsel en dus koop je sowieso nooit ondermaatse kwaliteit.

Vaak hebben ze zelfs dezelfde kwaliteit als de A-merken.
Omdat het prijsverschil vaak best groot is (denk bijvoorbeeld aan wijnen of babyvoeding) kun je hier best wat op besparen!

15. Stop met het kopen van ongezond voedsel

Deze tip had misschien niet pas op plek 15 moeten staan!
Laat dat ongezonde voedsel helemaal weg uit jouw voedingspatroon of verminder het at least.

Het zal je verbazen hoeveel jij eet en betaald aan ongezond voedsel dat jij echt niet nodig hebt.
Sterker nog; je bent veel beter af zonder dat ongezonde voedsel.

Natuurlijk weet je dat wel, maar vind je die chips in de avond gewoon gezellig.
Daarom adviseer ik je ook eens mijn artikel te lezen over het stoppen van ongezonde tussendoortjes eten.

”Als je stopt met het kopen van ongezond voedsel, kun je gezond voedsel van hogere kwaliteit kopen!”

Jan

Daarbij bevat ongezond eten meestal weinig voedingsstoffen (wel veel calorieën) waardoor je er vaak snel veel van eet.

Zonde voor jouw gezonde gewicht en portemonnee!
Begin het ongezonde voedsel met kleine stappen te verminderen uit jouw eetpatroon.

16. Leg een voorraadje aan als producten in de aanbieding zijn

Sommige tips liggen voor de hand, je moet ze maar net over helder hebben 😉
Snuffel langs de aanbiedingen en leg een voorraad van (gezonde) producten aan die in de aanbieding zijn.

Jij en ik hebben onze favoriete producten; koop deze groot in als ze in de aanbieding zijn.
Let wel op de houdbaarheidsdatum natuurlijk, al moet ik zeggen dat ik zelf regelmatig versteld sta hoelang je producten kunt bewaren.

Als je niet van het snuffelen in folder houdt heeft iedere grotere supermarkt wel een app waarin jij de aanbiedingen kunt volgen.
Met de juiste instellingen krijg jij een signaal dat jouw favoriete product in de aanbieding is!

17. Koop goedkopere stukken vlees (en eet minder grote stukken)

Vlees is duur, net als vis.
Bekijk eens of jij het vlees dat jij uit gewoonte koopt, kunt vervangen voor een goedkoper soort vlees.

Zo is wit vlees meestal goedkoper dan rood vlees.
Eet ook minder grote stukken vlees.

Vaak is het maar gewoonte om na je eten een stuk vlees te eten van 100 vierkante centimeter.
Doe kleine stukjes vlees door jouw voedsel en eet eens een minder groot stuk.

Gezond en goedkoop eten

18. Drink meer water (en minder frisdrank)

Vervang het drinken dat jij drinkt eens voor water of thee.
Frisdrank is relatief duur en ook nog eens ongezond.

In een caloriearm dieet is frisdrank sowieso iets dat je er het beste direct uit kunt halen.
Er zitten amper voedingsstoffen in, veel calorieën en het is vaak niet erg gezond.

Je lichaam functioneert prima op alleen water, thee en af en toe een bakje koffie.
Bij deze tips snijdt het mes ook aan twee kanten!

Het levert jou financieel voordeel op en je bent goed bezig met betrekking tot jouw gezondheid.
Realiseer jezelf dat water drinken bijna gratis is!

19. Vervang vlees door andere eiwitten

Eet jij vlees om lekker vol te raken en voldoende eiwitten binnen te krijgen?
Zoals ik al eerder zei (en jij ook wel weet waarschijnlijk) is vlees een van de duurste producten in jouw winkelwagentje.

Minder vlees eten kan een prima manier zijn om goedkoper te eten.
Haal je eiwit uit andere (goedkopere) bronnen als peulvruchten, eieren, vis in blik of zuivel.

Begin je vlees 1 of 2 keer in de week te vervangen voor deze veel goedkopere alternatieven.
Dit is in het begin even wennen maar je gaat het zeker merken in je portemonnee!

20. Koop vooral lokale en seizoengebonden producten

Producten die dicht bij huis gemaakt of vervaardigd zijn, zijn goedkoper als producten die van de andere kant van de wereld moeten komen.
Kies dus vaker voor lokale en streekgebonden producten!

De lokale producten zijn vaak veel voller van smaak en hoog van kwaliteit.
Je steunt er ook de locale economie mee 🙂

Als we ons hier allemaal wat meer van bewust zouden zijn zouden we zo ook het milieu meer kunnen sparen doordat er minder getransporteerd hoeft te worden.

21. Koop in grootverpakkingen

Grootverpakkingen vindt je niet altijd in alle winkels.
Ze verkoopt de Aldi veel grootverpakkingen; deze winkelketen is hierop ingericht.

Koop veel te gelijk in grootverpakkingen.
Zeker het eten dat jij veel eet.

Voedsel als graan, rijst, havermout, gerst, bonen, linzen en noten zijn allemaal producten die je heel lang kunt bewaren.
Koop ze dus voortaan groter in dat dat je nu deed!

Investeer wel in de juiste materialen om deze voedingsmiddelen op te slaan.
Water- en lucht dichte bussen zijn het beste om producten lang en gezond te bewaren.

Goedkoop en gezond eten tips

22. Kweek je eigen producten

Heb je wat ruimte in de tuin of in de vensterbank?
Ga eens beginnen met het kweken van je eigen producten.

Een hele leuke, leerzame bezigheid die jou dichterbij jouw eten brengt.
Het is goed en leuk om kinderen te leren hoe dit moet en kan op die manier ook nog een mooie bijdrage leveren aan je opvoeding!

Zaden zijn erg goedkoop en water om de zaden, en later de producten, mee te besproeien kost ook bijna niets.
Producten die je makkelijk thuis kunt kweken zijn:

  • Komkommer
  • Courgette
  • Tomaten
  • Kruiden
  • Uien
  • Wortels

Op deze manier eet je producten die onbehandeld en onbespoten zijn, precies zoals jij ze hebt gekweekt.
Zelf heb ik een kweekkasje van 2×3 meter waar ik best veel producten in kweek!

23. Maak slim gebruik van kortingsbonnen

Kortingen zijn natuurlijk altijd meegenomen als je goedkoop en gezond eten wilt!
Ga er dus slim mee om.

De meeste kortingsbonnen kun je gebruiken om ongezonde producten mee te kopen en dat is niet wat je wilt.
Staar je dus niet blind op kortingen maar kies bewust voor die kortingsbonnen waar jij gezond voedsel mee kunt kopen.

Zoek eens uit welke winkel in jouw omgeving de meest interessante kortingen heeft of spaaracties beschikbaar stelt.
Misschien ga jij automatisch naar de winkel die het dichtst bij jou in de buurt is.

Dat deed ik eerst ook; alleen is de kans dan aanwezig dat je de meest interessante kortingen misloopt!
Ga frequent naar dezelfde supermarkten zodat je serieuze kortingen bij elkaar kunt sparen.

24. Heb oog voor minder duur voedsel

Goedkoop en gezond eten is in veel gevallen een kwestie van gewoontes aanpassen.
Wellicht koop en maak jij vaak hetzelfde (soort) eten.

Je schaft dezelfde ingrediënten aan en koopt dezelfde hele producten.
Wist jij dat je met goedkope ingrediënten hele gezonde voeding kunt maken?

Houd de ingrediënten die jij koopt dus eens tegen het licht en heb oog voor minder duren varianten.
Koop veel (grootverpakkingen) bonen, zaden en rijst bijvoorbeeld omdat je dit goedkoop kunt aanschaffen en bouw daar de rest van jouw maaltijd omheen!

25. Bestel jouw voedsel (vaker) online

Tegenwoordig kun jij bij iedere grote supermarkt online bestellingen plaatsen.
Dit heeft een aantal voordelen, waaronder ook financiële!

Zo kom jij minder snel in de verleiding om die heerlijk ruikende appeltaart mee te nemen.
Verder koop je dan meestal dezelfde producten omdat je de producten die jij veel koopt opslaat onder jouw ‘favorieten’.

Bij de meeste supermarkten krijg je ook gratis producten meegeleverd wat natuurlijk mooi meegenomen is.
Kortingen en aanbiedingen zijn heel overzichtelijk online en je hoeft dus niet eerst door folders heen te bladeren.

Als je een online winkel kiest die voornamelijk gezonde producten aanbiedt ben je dubbel goed bezig!
Bewust koopgedrag in een supermarkt die bijna alleen maar gezond eten aanbiedt is een belangrijk middel om gezond en goedkoop te eten!

26. Berg jouw voedsel overzichtelijk(er) op

Hoe vaak is het al niet gebeurd dat jij (en ik) iets kochten waarna je er thuis achter kwam dat je dat product nog had.
Het lag in een hoekje waar jij het over het hoofd zag.

In die hoekjes liggen vaak producten die over de datum raken, of die je dubbel aanschaft; zonde!
Berg jouw voedsel overzichtelijker op om dit te voorkomen.

Geef jouw kelderkast, voorraadkast of trapkast een nieuwe en overzichtelijke indeling waardoor je dit voorkomt.
Dit zorgt er ook voor dat je veel beter en sneller kunt zien welke voedingsmiddelen je mist en welke je dus moet kopen!

Daarbij geeft een opgeruimd gevoel en een gevoel van overzicht jou (en mij) een goed gevoel!
Zo snijdt het mes weer aan twee kanten!

Goedkoop en gezond eten

27. Beperk jouw aantal eetmomenten per dag

Wij westerlingen zijn gewend (en het wordt steeds erger) om de hele dag door te eten.
TUssendoortje hier en maaltijd daar.

Dat is helemaal niet wat ons lichaam nodig heeft.
Geef jouw lichaam ook de rust om het gegeten voedsel te verteren.

Beperk het aantal eetmomenten per dag waardoor je in totaal minder eet.
Dit kan je veel eten schelen en is dus goedkoper.

Vaak is eten een vorm van afleiding, gewenning, gewoonte of is het een sociaal gebeuren.
Is het niet belangrijker om wat beter te letten op de eigenlijke functie van eten namelijk; om gezonde voeding binnen te krijgen waardoor jij optimaal functioneert?

Met deze mindset ga jij anders naar eten kijken en ga jij minder eten.
Een prima vorm van geldbesparing op het gebied van eten dus!

28. Koop geen producten die meer dan 5 ingrediënten bevatten

Producten die meer dan 5 ingrediënten bevatten zijn eigenlijk altijd machinaal gemaakt.
Ze komen uit fabrieken en zijn vaak niet gezond en niet goedkoop.

Denk bijvoorbeeld aan een mergpijp versus een sinaasappel.
Andere vuistregels die je kunt gebruiken voor producten die je niet wilt eten zijn:

  • Koop geen producten die jouw overgrootmoeder niet als voedsel zou herkennen
  • Koop geen producten waarvan je één of meerdere ingrediënten niet kunt uitspreken.
  • Koop geen producten die geproduceerd zijn in een fabriek (machinematig)

Koop voortaan minder van dit soort producten als je goedkoop en gezond eten wilt.
Deze vuistregels kunnen jou helpen om betere keuzes te maken in de supermarkt!

29. Winkel vooral in de buitenste paden van de supermarkt

In de buitenste paden van de supermarkt vind je de versie producten.
Ook wel de basisproducten genoemd.

Deze verse producten moeten iedere dag worden aangevuld en dus vind je ze, om bevoorrading te vergemakkelijken, meestal in de buitenste paden.
Je vindt hier de groenten en fruit bijvoorbeeld en vele andere gezonde onbewerkte producten.

Koop voornamelijk producten vanuit deze buitenste paden.
Ze zijn goedkoop en gezond en zorgen ervoor dat jij jouw gezondheidsdoelstellingen haalt.

Zorg voor de juiste inspiratie als jij eten gaat inslaan op deze manier!

Zoals je hebt gezien in de 29 tips hierboven is het goed mogelijk om goedkoop én gezond te eten.
Er zitten vast winstpakkers voor jou bij.

Manieren om gezond te eten zijn er voldoende; alleen moet je wel de juiste inspiratiebronnen aanboren!
Als jij zonder plan naar de supermarkt gaat is het risico groot dat je toch vervalt in oude ingesleten patronen qua jouw koopgedrag.

En dat is nu net wat je NIET meer wilt.
Zorg daarom dat je de inspiratie uit de afslank receptenbijbel scherp voor de geest hebt.

De afslank receptenbijbel helpt dagelijks duizenden mensen bij het maken van gezonde voedingskeuzes.
Het is een gids die jou op het rechte pad houdt en die zorgt dat jij gezonde keuzes kunt maken.

Een goede gezondheid is onbetaalbaar en dat is dan ook de reden dat ik jou dit product van harte aanbeveel.
Hieronder vind je de link naar de kortingspagina.

Ik wens jou veel succes in jouw zoektocht naar een gezond en betaalbaar eetpatroon.
Als ik je ergens bij kan helpen kun je altijd contact met mij opnemen via het contactformulier!

Schaf De Afslank Receptenbijbel Aan!

  • Verbrand Overtollig Buikvet
  • Geen Hongerlijden Of Jojo-effect
  • Simpel Te Bereiden Recepten

”Heb​​ ​d​​e​ Afslank Receptenbijbel cadeau gekregen. Slank blijven & lekkere recepten eten tegelijkertijd, top!” – Nicolette Van Dam

Naar De Kortingspagina

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *